كلية التربية جنزور

المزيد ...

حول كلية التربية جنزور

المبنى بصفة عامة ينقسم الى مبنى اداري يختص بالشؤون الادارية والمبنى الرئيسي و الذي يضم مكاتب اعضاء هيئة التدريس و القاعات الدراسية و عدد 2 مدرجات بجانب المبنى الرئيس و مدرج للمؤتمرات و المناشط و الفاعاليات التي تقام من قبل الطلبة

حقائق حول كلية التربية جنزور

نفتخر بما نقدمه للمجتمع والعالم

3

المنشورات العلمية

98

هيئة التدريس

أخبار كلية التربية جنزور

2021-03-17 265 0

اجتمعت اليوم الأربعاء 17/3/2020 اللجنة العلمية بالكلية بحضور كل من عميد الكلية ووكيل الكلية ومسجل الكلية ورؤساء الأقسام العلمية ورئيس قسم الجودة بالكلية وذلك لمناقشة محاور أساسية بخصوص الكلية والتي أهمها:1_ اعتماد المحضر السابق. 2_ منظومة الكلية الجديدة. 3_الخطة الزمنية. 4_الجودة. 5_ ما يستجد من أعمال.وبعد مناقشات مستفيظة انتهى الاجتماع بشكر الحضور وتوصيات كثيرة أبرزها سير العملية الدراسية و الجودة

عرض التفاصيل
2021-03-07 380 0

ابتداء من اليوم الأحد على الجميع الطلبة الذين يرغبون في الالتحاق بالكلية الحضور لتسجيل مرفقين بالمستندات المطلوبة وهي الاستمارة الأصلية وشهادة الإدارية وعدد ستة صور شمسية  وتمنياتنا بالتوفيق للجميع 

عرض التفاصيل
2021-03-06 309 0

تتقدم اسرة كلية التربية بجنزور باغلى الامنيات و التبريكات لجميع افراد الشعب الليبي بمناسب الذكرى العاشرة لثورة 17 فبراير جعلها الله سنة خير و رخاء على بلادنا ورفع فيها بأذن الله هذا الوباء واقر اعيننا بحكومتنا الجديدة باذن الله حفظ الله ليبيا على الدوام 

عرض التفاصيل
المزيد من الأخبار

من يعمل بـكلية التربية جنزور

يوجد بـكلية التربية جنزور أكثر من 98 عضو هيئة تدريس

staff photo

د. عبد الناصر محمد محمد المقرحى

عبد الناصر المقرحى هو احد اعضاء هيئة التدريس بقسم الكيمياء بكلية التربية جنزور. يعمل السيد عبد الناصر المقرحى بجامعة طرابلس كـاستاذ مساعد منذ 2014-12-11 وله العديد من المنشورات العلمية في مجال تخصصه

منشورات مختارة

بعض المنشورات التي تم نشرها في كلية التربية جنزور

A Comparison between Three Organic Solvents in Extracting Essential Oils from Fresh and Dry Leaves Of Salvia Officinalis L

Salvia officinalis L. is a Mediterranean species, naturalized in many countries. The composition of essential oil isolated from Salvia officinalis L, wild growing in Libya, was analyzed. In this study, essential oils from fresh and dry leaves of Salvia officinalis L, Libya, were extracted with ethanol, hexane or chloroform as solvents using Soxhlet apparatus and the extracts were analyzed using gas chromatography/mass spectrometry method. Each solvent showed differences in the extraction yields between fresh and dry leaves. Physical constants of the extracts were shown variation in color, viscosity, density, PH and percentage of production between fresh and dry leaves for each solvent. GC-MS results showed that ethanol could extract the most compounds compared to hexane and chloroform from both fresh and dry leaves. In total 41, 28 and 31 compounds were identified in the essential oils of fresh and dry leaves of Salvia officinalis L using ethanol, hexane or chloroform respectively. For each solvent the number of compounds extracted from dry leaves was bigger than the number extracted from fresh leaves. arabic 33 English 104
ABUBAKER A BASHIR ATRROG, abdunnaser mohamed mohamed megrahi, Fathia Mousa H Altalhi(4-2018)
Publisher's website

Code-Switching Between English and the Cyber Language through Computer-Mediated Communication: Discussion of Integrating Code-Switching in ESL Classroom

Code-Switching Between English and the Cyber Language through Computer-Mediated Communication arabic 20 English 132
Nadia Abdurrahman A. Nsir, Entisar ALi Hadi Elsherif(1-2014)
Publisher's website

Introducing Slang to English Language Learners

Real life conversations do not include formal spoken interactions all the time; learning to use slang will help convergence, divergence, and maintenance, which constitute speech accommodation theory. Convergence is “accommodation towards the speech of one’s interlocutors” (Meyerhoff, 2006, p. 307). In other words, how individuals are familiarized to each other’s linguistic features during speech. In the case of ELLs, they needed to gain social approval in their new community, which makes convergence occur. They use slang to maintain their social approval and construct their identity. Their convergence is downward convergence since they use slang to belong to their school community arabic 5 English 41
Entisar ALi Hadi Elsherif, Nadia Abdurrahman A. Nsir(1-2021)
Publisher's website