Faculty of Information Technology

More ...

About Faculty of Information Technology

Faculty of Information Technology

The Faculty of Information Technology is one of the most recent faculties at the University of Tripoli, as it was established in pursuant to the former General People's Committee for Higher Education Decision No. 535 of 2007 regarding the creation of Information Technology Faculties in the main universities in Libya.

 

Upon its establishment, the Faculty consisted of three departments: Computer Networks Department, Computer Science Department and Software Engineering Department. It now includes five departments: Mobile Computing Department, Computer Network Department, Internet Technologies Department, Information Systems Department and Software Engineering Department.

 

The Faculty’s study system follows the open semester system by two (Fall and Spring) terms per year. The Faculty began to actually accept students and teach with the beginning of the Fall semester 2008. It grants a specialized (university) degree in information technology in any of the aforementioned disciplines. Obtaining the degree requires the successful completion of at least 135 credit hours. Arabic is the language of study in the college, and English may be also used alongside it. It takes eight semesters to graduate from the Faculty if Information Technology.

 

The Faculty aspires to open postgraduate programs in the departments of computer networks and software engineering in the near future.

Faculty of Information Technology Announcements

2021-01-14
2021-01-14
More Annuncements

Programs

There's more than 200 program

بكالوريوس في تقنية المعلومات
Major هندسة البرمجيات


...

Details
No Translation Found
Major No Translation Found

No Translation Found...

Details
No Translation Found
Major No Translation Found

No Translation Found...

Details

Who works at the Faculty of Information Technology

Faculty of Information Technology has more than 27 academic staff members

staff photo

Dr. Trial Lecturer Lecturer Lecturer

عضو هيئة تدريس

Publications

Some of publications in Faculty of Information Technology

هجهوعات الإختبار العربية ودورها في تطوير أداء محركات البحث العربية

يعتمد تطور البحث العلمي عادة على القياس. فبدون قياس لا يمكن معرفة مدى كفاءة أي نظام أو أداة مستحدثة. في هذه الورقة نعرض أدوات القياس التي يتم إستخدامها في تحديد كفاءة أنظمة إسترجاع المعلومات عموما و نركز على ما هو متوفر منها لقياس أنظمة إسترجاع النصوص العربية، ونبين مدى التطور التي أحدثه على مستوى إسترجاع النصوص العربية. تركز الورقة على عرض مجموعات الإختبار العربية المتوفرة حاليا, وتبرز القصور التي تعاني منه، وتظهر الحاجة الى وجود نجموعات اختبار عربية تتوافق مع واقع النصوص العربية الموجودة حاليا على شبكة المعلومات الدولية. كما نقوم بعرض مجموعة الإختبار التي قمنا بإعدادها لإختبار ظاهرة زيادة حجم النصوص العربية. ونبين أن زيادة الحجم في النصوص العربية يؤثر سلبا في مستوى آداء أنظمة الإسترجاع العربية. arabic 125 English 0
عبد السلام الفيتوري أحمد النويصري(10-2015)
Publisher's website

The impact of electronic communications and governance in the activation of E-learning,

الحوكمه الإلكترونية والتعليم الإلكتروني هما جوانب هامة من النقل الإلكتروني للمعلومات على مستويين مختلفين . إذا كانت برامج الحكومة الإلكترونية حيوية لتحسين الخدمات العامة، فإن "التعليم الإلكتروني" هو نعمة لضمان التعليم النوعي في كلمكان . لا يزال كثير من الناس يخلط إذا "الحكومة الإلكترونية" و "التعليم الإلكتروني" هما شيئيان مترادفان . هذه الورقة تحاولكشف النقاب عن هذا الخلط من خلال إبراز بعض الجوانب المتنوعة من كل مفهوم . وعلاوة على ذلك، هذه الورقة تستكشفالتأثير المحتمل للحوكمه الإلكترونية على المجتمع الحديث، وتركز على المزايا الكامنة في التعليم الإلكتروني في البيئةالأكاديمية، ونعالج الجوانب الأساسية للجانبين لنفس العملة . المؤلفون يفترضون أن "الحوكمه الإلكترونية" و "التعليمالإلكتروني" هما مفاهيم ناشئة عن تكنولوجيا المعلومات، الاتصالات الحديثة التي يتم تقديمها وتنفيذها على المستويات الحكوميةوالمؤسسية على التوالي لتعزيز التواصل الكفء والفعال للمعلومات الإلكترونية وذلك لسد الفجوة gap للفجوة الرقمية digital divide في جميع أنحاء العالم .
وائل صالح محمد أبوغريس, هلال هدية المنتصر محمد, (7-2012)
Publisher's website

Different Approaches to Classify Network Routing Protocols

In this paper a brief introduction to the concept of quality of service has been given. However, it mainly focuses on the classification of routing algorithms based on a number of different criteria like: protocols, structure, technologies in use, etc. And it concludes with a presentation of a common problem facing routing protocols, namely routing loops, and explained the known solutions to that problem. arabic 6 English 52
Ibrahim Almerhag, Ali Ganoun(6-2018)
Publisher's website