كلية التربية جنزور

المزيد ...

حول كلية التربية جنزور

المبنى بصفة عامة ينقسم الى مبنى اداري يختص بالشؤون الادارية والمبنى الرئيسي و الذي يضم مكاتب اعضاء هيئة التدريس و القاعات الدراسية و عدد 2 مدرجات بجانب المبنى الرئيس و مدرج للمؤتمرات و المناشط و الفاعاليات التي تقام من قبل الطلبة

حقائق حول كلية التربية جنزور

نفتخر بما نقدمه للمجتمع والعالم

3

المنشورات العلمية

99

هيئة التدريس

7187

الطلبة

0

الخريجون

أخبار كلية التربية جنزور

2021-07-18 209 0

تتقدم أسرة كلية التربية بجنزور متمثلة في عميد الكلية ووكيل الكلية ورئيس الشؤون الإدارية والمالية ورؤساء الأقسام العلمية ورئيسة قسم الدراسة والامتحانات ومسجل الكلية ورئيسة أعضاء هيئة التدريس وموظفي الكلية وأعضاء هيئة التدريس باغلى الامنيات و التبريكات بمناسبة حلول عيد الأضحى المبارك اعاده الله علينا وعليكم بالخير واليمن والبركات وجعله الله نهاية لهذه الجائحة حفظ الله بلدنا وامد أهلها بوافر الصحة والعافية 

عرض التفاصيل
2021-05-16 459 0

بمناسبة حلول عيد الفطر المبارك تتقدم أسرة الكلية بتهنئة الحارة لكل العاملين بها ولكل العاملين بجامعتنا الموقرة ولكل الشعب الليبي بأحر التهاني والتبريكات اعاده الله علينا وعليكم بالخير واليمن والبركات 

عرض التفاصيل
2021-05-10 491 0

تم بعون الله وبحمده انتهاء امتحانات الفصل الدراسي الحالي آملين كل التوفيق والنجاح لطلبتنا الأعزاء كما ولا يفوتني أن أشكر كل من ساهم في سيرها على أكمل وجه من حيث التنظيم و والإجراءات الاحترازية واخيرا الجنود المجهولين الذين لم تتم هذه الامتحانات من دونهم من موظفات المنظومة وموظفي الخدمات وحتى من قام بعمله في تصوير روزنامة الأسئلة لكل عضو هيئة تدريس وكل أعضاء هيئة التدريس بالكلية ورؤساء الأقسام وعلى رأس الهرم الشئون الإدارية ووكيل وعميدالكليةتحياتي للجميع وكل عام وانتم بخير 

عرض التفاصيل
المزيد من الأخبار

من يعمل بـكلية التربية جنزور

يوجد بـكلية التربية جنزور أكثر من 99 عضو هيئة تدريس

staff photo

د. عبد الناصر محمد محمد المقرحى

عبد الناصر المقرحى هو احد اعضاء هيئة التدريس بقسم الكيمياء بكلية التربية جنزور. يعمل السيد عبد الناصر المقرحى بجامعة طرابلس كـاستاذ مساعد منذ 2014-12-11 وله العديد من المنشورات العلمية في مجال تخصصه

منشورات مختارة

بعض المنشورات التي تم نشرها في كلية التربية جنزور

A Comparison between Three Organic Solvents in Extracting Essential Oils from Fresh and Dry Leaves Of Salvia Officinalis L

Salvia officinalis L. is a Mediterranean species, naturalized in many countries. The composition of essential oil isolated from Salvia officinalis L, wild growing in Libya, was analyzed. In this study, essential oils from fresh and dry leaves of Salvia officinalis L, Libya, were extracted with ethanol, hexane or chloroform as solvents using Soxhlet apparatus and the extracts were analyzed using gas chromatography/mass spectrometry method. Each solvent showed differences in the extraction yields between fresh and dry leaves. Physical constants of the extracts were shown variation in color, viscosity, density, PH and percentage of production between fresh and dry leaves for each solvent. GC-MS results showed that ethanol could extract the most compounds compared to hexane and chloroform from both fresh and dry leaves. In total 41, 28 and 31 compounds were identified in the essential oils of fresh and dry leaves of Salvia officinalis L using ethanol, hexane or chloroform respectively. For each solvent the number of compounds extracted from dry leaves was bigger than the number extracted from fresh leaves. arabic 33 English 104
ABUBAKER A BASHIR ATRROG, abdunnaser mohamed mohamed megrahi, Fathia Mousa H Altalhi(4-2018)
Publisher's website

Code-Switching Between English and the Cyber Language through Computer-Mediated Communication: Discussion of Integrating Code-Switching in ESL Classroom

Code-Switching Between English and the Cyber Language through Computer-Mediated Communication arabic 20 English 132
Nadia Abdurrahman A. Nsir, Entisar ALi Hadi Elsherif(1-2014)
Publisher's website

Introducing Slang to English Language Learners

Real life conversations do not include formal spoken interactions all the time; learning to use slang will help convergence, divergence, and maintenance, which constitute speech accommodation theory. Convergence is “accommodation towards the speech of one’s interlocutors” (Meyerhoff, 2006, p. 307). In other words, how individuals are familiarized to each other’s linguistic features during speech. In the case of ELLs, they needed to gain social approval in their new community, which makes convergence occur. They use slang to maintain their social approval and construct their identity. Their convergence is downward convergence since they use slang to belong to their school community arabic 5 English 41
Entisar ALi Hadi Elsherif, Nadia Abdurrahman A. Nsir(1-2021)
Publisher's website