faculty of Education Tripoli

More ...

About faculty of Education Tripoli

The Faculty of Education - Tripoli is one of the oldest faculties of the University of Tripoli. It was replaced by the Higher Institutes for Teacher Education in 1998-1999. However, in 2004/2005, Faculties of Teacher Preparation were established in various Libyan universities. Further, in 2008-2009, it was renamed to be the College of Education - Tripoli, to return to what it was, a long-standing educational monument under the name of Faculty of Education - Tripoli.

It dates back to the mid-sixties of the last century, that is, nearly a century, as it was established under the name of the Higher Teachers College in conjunction with the UNESCO in 1965 and the UNESCO ensured the provision of a number of experts to the college. In 1967, the Faculty joined the Libyan University at that time. In 1970, it was decided to change its name to become the College of Education. The College of Education moved to several places in the city of Tripoli throughout its long history.

Facts about faculty of Education Tripoli

We are proud of what we offer to the world and the community

65

Publications

147

Academic Staff

2790

Students

0

Graduates

Programs

Major

...

Details
No Translation Found
Major No Translation Found

No Translation Found...

Details
Major

...

Details

Who works at the faculty of Education Tripoli

faculty of Education Tripoli has more than 147 academic staff members

staff photo

Mr. NAJAH ABDULMAJID KHALLEEFAH ALTABEEB

Publications

Some of publications in faculty of Education Tripoli

دراسة مدى مالئمة المياه الجوفية بمدينة مزدة لألغراض المنزلية

مدينة مزدة هي أحد أكبر المدن الليبية في الجبل الغربي من حيث الكثافة السكانية، تقع مدينة مزدة في منتصف الشمال الغربي من ليبيا بين خطي عرض 31.4 شماال و 71342 جنوبا وخطي طول 41341 شرقا و44311 غربا وتقع جنوب مدينة طرابلس )بحوالي 711 كم(. تعتبر المياه الجوفية هي المصدر الرئيسي للمياه في هذه المنطقة والتي يعتمد عليها السكان في تلبية جميع احتياجاتهم من شرب، زراعة، صناعة، باإلضافة إلى االستخدامات األخرى. ويوجد بها العديد من اآلبار والتي يتراوح عمقها من 011 متر إلى 201 متر. في هذه الدراسة تم اختيار عدد 1 آبار منتشرة بالمنطقة لغرض تصنيف نوعية المياه وتقييم استخدامها لألغراض المختلفة. تم قياس درجة الحموضة لعينات المياه في آبار قيد الدراسة، باإلضافة إلى تقدير العناصر الثقيلة الرئيسية في المختبر كما تم تقدير العسرة الكلية للمياه واألمالح الذائبة الكلية.كما تم اجراء الفحص الميكروبي للكشف عن إمكانية وجود البكتريا من عدمه. بينت نتائج االختبارات المعملية للمياه الجوفية للمنطقة بأن مياهها تعتبر متدنية النوعية وغير صالحة للشرب وذلك استنادا إلى مواصفات مياه الشرب في ليبيا لسنة )7111 )الصادرة عن المركز الوطني للمواصفات والمعايير القياسية، معايير منظمة الصحة العالمية )WHO (لسنة )7144 ،)منظمة واألغذية الزراعة ) FAO ،)وأيضا وكالة حماية البيئة األمريكية (EPA. arabic 112 English 0
عزالدين محمد ابراهيم ابوشلوع(8-2020)
Publisher's website

Study of Some Physical and Chemical Characteristic Properties of Ground Water in Sug al Jumaa area in Tripoli, Libya

ABSTRACT The physical and chemical properties of ground water from thirty wells in Sug al Juma’a area in Tripoli, Libya were analyzed using standard methods. Ground water samples were collected from three locations (Al-Shat Road (A), Sug al Juma’a Road (B) and Arada Road (C)). The physical and chemical parameters such as pH, Total Dissolved Solids (TDS), Total Hardness (TH), Electrical Conductivity (EC), Calcium (Ca2+), Magnesium (Mg2+), Sodium (Na+), Potassium (K+), Chloride (Cl-), Sulfate (SO4 2-), Bicarbonate (HCO3 -), Nitrate (NO3 -) were analyzed to study the present status of the ground water quality. The results were compared to the Libyan Standard No. 82 for Drinking Water and the World Health Organization (WHO). The understudy samples showed significantly higher values of TDS and EC than Libyan Standard and WHO. Permissible limits which may greatly influence the health conditions of the residents of this area. It is concluded from this study that the ground water of the area needs a substantial degree of purification treatment before using for drinking and domestic purposes. arabic 8 English 56
Aburawi Elgornazi, Ali Bukhzam, Nessma Alshelmani, Nabil Bader(1-2021)
Publisher's website

الأطفال ذوي صعوبات التعلم الأكاديمية خصائص وتشخيص Children with Academic Learning Disabilities Characteristics & Diagnosis

من خلال زيارات الباحثة للعديد من مؤسسات التعليم الأساسي في مدينة طرابلس / ليبيا وذلك ضمن برنامج التربية العملية، لاحظت وجود عدد لا يستهان به من التلاميذ الذين يعانون من صعوبات في القراءة والكتابة والحساب وصعوبات في التهجئة، كذلك لاحظت عدم دراية الكثير من المعلمين بمفهوم الصعوبات الأكاديمية وعدم قدرتهم على تمييز ذوي الصعوبة عن غيرهم من الحالات ومن هنا رأت الباحثة أنه من الواجب والضروري التعرف علي خصائص ذوي الصعوبات التعليمية وخاصاً الأكاديمية منها وسبل تشخيصهم من أجل تقديم المساعدة للمعلم أولاً ليستطيع تمييز هذه الفئة داخل القاعة الدراسية ومن ثم المساهمة مع غيره من ذوي الاختصاص في تشخيص نمط الصعوبة التي يعاني منها التلميذ وما إذا كانت مشكلة التلميذ هي صعوبة في التعلم أم نوع آخر من المشاكل التعليمية كالتأخر الدراسي أو بطء التعلم، وكذلك المساهمة في إعداد وتصميم البرامج التربوية العلاجية. إن تحديد الخصائص الفارقة بين من هم يعانون من صعوبات تعليمية وغيرهم من الأطفال سواء كانوا من العاديين أو من ذوي المشاكل الأخرى، هو أمر في غاية الأهمية، فهو أولى الخطوات في طريق التشخيص ومن ثم العلاج. كما أن أي خطة علاجية لا تقوم على نتائج الكشف والتشخيص الدقيق للحالة يكون مصيرها الفشل وضياع الوقت. ويمكن صياغة مشكلة البحث الراهن في التساؤلات الآتية التي بدورها تؤدي إلى تحقيق الأهداف المحددة له: 1. ما هي الخصائص النفسية والسلوكية لذوي صعوبات التعلم الأكاديمية؟ 2. ما هي أساليب تشخيص صعوبات التعلم الأكاديمية؟ يهدف هذا البحث إلى الآتي: 1. التعرف على الخصائص النفسية والسلوكية التي تميز الأطفال ذوي صعوبات التعلم الأكاديمية عن غيرهم من الأطفال العاديين. 2. الكشف على أساليب تشخيص صعوبات التعلم الأكاديمية. arabic 101 English 64
مسعودة مفتاح أحمد عبدالرحمن الحسيني(1-2013)
Publisher's website

faculty of Education Tripoli in photos

faculty of Education Tripoli Albums